Değişim Yayınları

3ds Max ve Mental Ray İç Mekan Uygulamaları

  • Emrah Çelik1
  • VAR

48,01


Kitap Adı : 3ds Max ve Mental Ray İç Mekan Uygulamaları
Yazar Adı : Emrah Çelik
ISBN : 605-4031-02-3
Eki : CD ilavelidir
İlk Baskı Tarihi : Temmuz 2008
Baskı Sayısı : 1. Baskı
Kağıt Cinsi : Kuşe Kağıt - Renkli Baskı
Kapak Cinsi : Karton Kapak
Liste Fiyatı : 50 TL
Sayfa : 445 Sayfa
Ebat : 19,5 x 23,0

*Emrah Çelik ile Profesyonel 3ds Max Kursları İçin, Yazarımızın Resmi Websitesi www.emrahcelik.com 'u Ziyaret Edebilirsiniz.*

İç mekan projelerini baştan sona, her detayı ile, adım adım uygulayarak görselleştireceksiniz. Yeni Promaterials malzemeler ile krom, ahşap, cam, plastik, porselen, su gibi gerçekçi malzemeleri, kolayca hazırlayacaksınız.
İç mekan gece ve gündüz ışık ve render ayarları, yeni Mental Ray ile fotoğraf kalitesinde render hesaplamaları yapacaksınız...
Yine görsel, yine yormayan anlaşılır bir anlatım tekniği ile, baştan sona, adım adım uygulamalarla, CD desteği, video dersler ile İç Mekan görselleştirme uygulamaları...

Bu kitap ile, bir iç mekân projesini baştan sona kadar, en ince ayrıntıları ile, nasıl modellendiğini ve düzenlendiğini ve malzeme hazırlama ve kaplama, gece ve gündüz görüntüsü için ayrı ayrı, ışık ve render ayarlarını adım adım uygu­layarak öğreneceksiniz.

Uygulamaları destekleyici, CD içindeki video anlatım­larını izleyerek, daha hızlı ve kolay öğrenin. CD ilaveli, uygulama dosyaları, video dersler, renkli baskı.

*Emrah Çelik ile Profesyonel 3ds Max Kursları İçin, Yazarımızın Resmi Websitesi www.emrahcelik.com 'u Ziyaret Edebilirsiniz.*
 

3 DS MAX VE MENTAL RAY - İÇ MEKÂN UYGULAMALARI / Emrah Çelik

 
Bildiğiniz gibi, uzun zamandır, sizlerin büyük beğenisini kazanan, sıfırdan,konu anlatımları ve uygulamaları ile’’ 3ds Max ile Görselleştirme’’kitapları serisi,sizlerin istekleri doğrultusunda,programın yeni sürümleri ile beraber gelen,yeni özellikleri ve değişiklikleri aktaran güncellenmiş baskılarını istifadenize sunmaya devam ettik.
 
Bu yeni uygulama kitabında ise, sizlerin talepleri ve istekleri doğrultusunda, yeni bir uygulama kitapları serisini başlatmayı hedefliyoruz. Sizlerin ‘’3ds Max ile Görselleşme’’ serisi kitaplarına gösterdiğiniz yoğun ilgi ve yeni kitap istekleriniz, uzun zamandan beri planladığım bu yeni uygulama kitabının fikir altyapısını oluşturdu. Bundan dolayı, bu zor çalışmayı, teşekkür mailleri ve yeni kitap istekleri ile motive eden, siz değerli okuyucularımıza, teşekkürü bir borç bilirim.
 
Kitap İçeriği İle Gelenler
 
Bu uzun soluklu uygulama kitabında, iç mekân uygulamaları başlığı altında,’’3ds Max ile baştan sona, her ince detay ve teknikleri ile bir iç mekân nasıl modellenir?’’Sorusunun cevabını uygulayarak öğreneceksiniz
 
Kitabın özellik ile ön plana çıkan tarafı’’3ds Max ile Görselleştirme’’kitabını bitiren ve uygulama eksiği olan arkadaşların bu eksiğini kapatacak uygulamalar içermesidir. Kitabımızın, 3ds Max’in 2008 ve 2009 sürümlerinde gelen Mental Ray render hesaplamaları ile ilgili büyük değişikleri de, uygulama projesinin ışık ve render aşamasında nasıl aktardığını bulacaksınız. Bu uygulamaları özellik ile kullanıcıların iyi sonuçlar almakta zorlandığı, gece ve gündüz görüntüsü, ışık ve render ayarları başlığı altında öğreneceksiniz.
 
Kitabımız 7 ana bölümden oluşmaktadır. Genel olarak ilk bölümlerde, iç mekân projensin nasıl modellendiğini ve düzenlendiğini, son bölümlerde malzeme hazırlama ve kaplama, gece ve gündüz görüntüsü için ayrı ayrı, ışık ve render ayarlarını uygulayarak öğreneceksiniz. Özellikle, son bölümde 3ds Max 2009’a ait yeni bilgiler ile foto gerçekçi görüntüler almanızı sağlayacak, malzeme, ışık ve render uygulamaları sizi oldukça mutlu edecek kanaatindeyim.
 
Bu Kitap Kimler İçin?
 
Bu kitap özellik ile 3ds Max kullanan kullanıcılar için yazıldı. Bu kitap sıfırdan konu anlatımı yerine, 3ds Max’i az veya çok bilen kullanıcılara yeni teknikler ve bilgiler vermek, “3ds Max ile Görselleştirme” kitabımızda öğrettiğimiz konuları uygulamalar ile pekiştirmek için yazıldı. Dolayısı ile kitap içinde uygulamalar adım adım olsa da, çok yeni kullanıcılara tavsiyemiz, özellikle “3ds Max ile Görselleştirme” kitabını çalıştırma ve arkasında bu kitaptaki uygulamaları yapmalarıdır.
 
Referans Bilgiler
 
Yukarda bahsettiğimiz gibi bu kitapta detaylı konu anlatımından ziyade, ilk kitabımızda verdiğimiz konu anlatımlarını pekiştirecek uygulamaları bulacağınızı belirttik. Dolayısı ile okuyucularımızın kitap içindeki uygulamaları takılmadan yapabilmeleri için uygulama içinde geçen araç ve komutalar ile ilgi temel bilgilere sahip olması gerekir. Bu bilgilere sahip olmayan okuyucular’’ 3ds Max 2008 ile Görselleştirme’’kitabına başvurabilir. Okuyucularımız uygulama sırasında, bilmediği bu araç ve komutlar ile ilgili daha detaylı konu anlatımlarına hızlıca ulaşabilmeleri içi’’3ds Max 2008 ile Görselleştirme kitabından başvurabilecekleri, ilgili yerin sayfa numaraları verilmiştir.
 
Kitaptaki Uygulamalar İçin Gerekli Yazılım ve Donanım
 
Bu kitaptaki uygulamalar, 3ds Max yazılımının en güncel araçlarını kullanarak yazıldı. Dolayısı ile bu yeni eklenen özellikleri uygulamalarda kullanabilmeniz için 3ds Max yazılımın son sürümüne sahip olmalısınız. “3ds: Max 9’’ ve “3ds Max 2008’’ ile çalışan arkadaşlar kitabın ilk 4 bölümünü uygulayabilirler. Kitabın 5,6 ve 7 bölümlerinde anlatılan, Mental Ray ile ilgili yeni eklenen malzeme, ışık ve render ayarları için ‘’3ds Max 2009’’ kullanmanız gerekecektir. Böylece ‘’3ds Max 2009’’ sürümünün, Görselleştirmeye bakan yeni ve Güncel özelliklerinide uygulayarak öğrenmiş olacaksınız.
 
Minumum Sistem Gereksinimleri; 3ds Max 2009 üreten Autodesk firmasının kullanıcılara tavsiye ettiği minimum sistem gereksinimlerini şöyle sıralayabiliriz: Intel, AMD Athlom 64 veya daha yüksek bir işlemci, 1GB RAM, 500MB boş disk alanı, OpenGL ve Direct3D destekleyen bir ekran kartı
 
Verilen bu sistem gereksinimleri programın çalışması için gerekli minimum düzey olarak belirlenmiş, ama sahip olacağınız daha iyi bir sistem ile programı daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz. Kitabımızın son bölümlerinde, foto gerçekçi sonuçlar almak için kullanacağımız Mental Ray v.b yazılımlar, standart render hesaplamalarına göre daha uzun bekleme süreleri gerektirirler.
 
Sizde sisteminizin gücüne ve yaptığınız ayarlara göre bu süreyi kısaltabilir veya uzatabilirsiniz. Bundan dolayı sahip olacağınız güçlü bir sistem, program ile daha hızlı çalışmanızı sağlayacaktır. Burada bir hatırlatmada bulunmak gerekirse, özellik ile render hesaplamaları uzun süren projelerinizde, gerçekleşebilecek muhtemel elektik kesintilerine karşı, sisteminizde UPS güç kaynağı bulundurmalısınız. Çünkü bazen hesaplamanın sonuna geldiğinizde, olabilecek saniyelik bir elektrik kesintisi, size saatler kaybettirecektir
 
Kitap İçinde Kullanılan İkonlar
 
Dikkat edilmesi gereken konular                      
CD içinden referans resmi aç
Yeni eklenen özellikler                                      
Render bekleme süresi uzun
Video Anlatımlar                                               
Bir sonraki sayfaya geç
Uygulama CD’si dosyası                                    
Konu anlatımları için başvuru
 
CD İçeriği
 
Kitabın içinde bir iç mekan projesini, her detayı ile bitireceğiniz adım adım uygulamaları bulacaksınız. Bu uygulamalar ile ilgili tüm dosyaları CD içerisinde bulabilirsiniz. Bu dosyalara Uygulama CD’si içinde nereden ulaşacağınız ile ilgili bilgiler, ilgili uygulamalarda ayrı ayrı verilmiştir.
 
Video Dersler
 
Kitap ile beraber gelen CD içinde, kitap içinde adım adım anlatılan bazı uygulamaların video anlatımlarını da bulabilirsiniz. Bu videoları özellik ile okuyarak yapılması zor olan adımlara yönelik hazırladım. Kitabı destekleyecek şekilde hazırladığım bu uygulamaların başı ve devamlarını kitaptan takip ettiğinizde en yüksek düzeyde faydayı göreceksiniz. Bu yönden, bu video dersler, kitaptan öğrenmenizi kolaylaştıracak ve hızlandıracaktır.
 
*Emrah Çelik ile Profesyonel 3ds Max Kursları İçin, Yazarımızın Resmi Websitesi www.emrahcelik.com 'u Ziyaret Edebilirsiniz.*
 
İÇİNDEKİLER
 
BÖLÜM 1 - MODELLEME İÇ MEKÂN
 
İç Mekân Modellemeye Hazırlık Referans Resimler Kullanma
Mimari Görselleştirmede Referans Olarak Kullanabileceğimiz Kaynaklar
İç Mekân Modelleme
Kullanacağımız Referans Resimler
Referans Resimleri, Çalışma Ekransına Ekleme
Units Setup ile Çalışma Ölçü Birimi
Çizime Başlıyoruz: Duvarlar
Merdiven (Stairs) Ekleme
Kitaplık
Kapılar (Doors)
Zemin
Dekoratif Havuz
Kartonpiyer
Sweep İçin Ön Hazırlık: Path(Yol Çizgisi) Çizme
Aplik (Duvar Üzerine Işıklandırma)
Tablolar
 
BÖLÜM 2 - MODELLEME EŞYALAR
 
Eşyaları Modelleme
Kanepe
Lcd Tv
Vazolar
Dekoratif Vazo İçin Çiçek
Lambader
Duvar Saati
Tv Ünitesi
Tepsi ve Bardaklar
Kitaplar
 
 
BÖLÜM 3 - SAHNE DÜZENLEME VE YERLEŞİM
 
Sahne Düzenleme ve Yerleşime Hazırlık
Yerleştirme: Kanepe
Yerleştirme: Tv Ünite
Yerleştirme: Lcd Tv
Yerleştirme: Lambader
Yerleştirme: Duvar Saati
Yerleştirme: Vazolar
Yerleştirme: Tepsi ve Bardaklar
Yerleştirme: Kitaplar
 
BÖLÜM 4 - SON DÜZENLEMELER VE KONTROL
 
Düzenlemeler İçin Yeni Eskizler
Ek Modeller: Kitaplık
Cam Küpeşte Düzeltme
Havuz, Lambader, Tepsi ve Kanepe Yerinde Değişiklik
Aplikler ve Duvar Saati: Düzenleme
Hazır Üç Boyutlu Model Kullanma
Havuz İçin Balıklar
Hazır Modeller Üzerinde Optimizasyon
Multires Modifıerı ile Yüzey Sayısını Düşürme
Parametric Deformation Modifierlerı ile Farklı Balıklar Üretme
 
BÖLÜM 5 - MALZEME HAZIRLAMA VE KAPLAMA
 
Dikkat Edilecek Bazı Noktalar
Malzeme(Material )Seçimi
Mental Ray Malzemeler Aktif Hale Getirme
 “Arch ile Design(mi)’’ Malzeme Kullanma
 “Arch ile Design(mi)’’ Malzemenin Ayarları
Templates (Tanımlanmış Şablonlar)
Templates Listesinden Örnekler
Appearance ile Attributes
Finishes (Bitmiş Hazır Malzemeler)Den Örnekler
Arch ile Desing Mi Malzemenin Üzerinde Değişiklik
“Promaterials” Malzeme ve Seçimi
“Promaterials” Malzeme Çeşitleri
Zemin için
Duvarlar için Malzeme
Tavan ve Kartonpiyer İçin Malzeme
Merdiven İçin Malzeme
Üst Kat, Korkuluklar için Cam Malzeme
Aplikler için Malzeme
Duvar Saati için Malzeme
Vazolar ve Çiçekler için Malzeme
Bardaklar ve Tepsi
Kanepe için Malzeme
Lcd Tv İçin Malzeme
Tv Ünite İçin Malzeme
Kitaplık İçin Malzeme
Lambader
Kapılar İçin Malzeme
Tablolar
Material Editor’ü Temizleme, Yeni Malzemeler İçin Boş Slotlar Oluşturma
Malzemeleri, Material Editor’e Geri Getirme
Havuz ile İlgili Malzemeler
Balıkların Malzemeleri, Pro Materials Malzemeye Çevirme;
Kitaplar
 
BÖLÜM 6 - GÜNDÜZ IŞIK VE RENDER AYARLARI
 
Hazırlık: Duvarlar
Hazırlık: Kamera Yerleştirme
Işıklandırma: Gündüz (Daylight)
Daylight: Işık Kaynağı Mr Sun ve Mr Sky
Işığın İçeri Dolması İçin ‘’Mr Sky Portal’’
Işığın Sıçramalarını Hesaplatma:Final Gather
Mr Photographic Exposure Control
Mr Sky Ayarları
Resmin Tonlamalarında Değişlik (Image Control)
Output İle Kaplama Resimleri Tonlamalarını Ayarlama
Gölgeleri İyileştirme, Lekeleri Yok Etme,Yansıma Kalitesi: Kaliteli İçin Render Ayarları
Final Render
 
BÖLÜM 7 - GECE IŞIK VE RENDER AYARLARI 
 
Işıklandırma: Gece
Render Ayarları
Global Illumination (Gı)
Mr Photographic Exposure Control
Final Gather Ve Gı
İnce Ayarlar: Malzeme Değişiklikleri
Kalite İçin Render Ayarları
Final Render
Sonuç
İndex/Dizin
 

Ürüne ait yorum bulunmamaktadır.

Güvenlik Kodu

Benzer Ürünler

Kampanya ve İndirimlerden Haberdar Olun!
Yukarı
Hipotenüs Hipotenüs E-Ticaret Sistemleri İle Hazırlanmıştır.